Lengéscsillapító árak, működése, kereső és szerelési hibái
A lengéscsillapító hibái, kopásának okai első és hátsó teleszkópoknál. Akciós árak Sachs, Monroe, Kayaba, Bilstein gátlókra valamint szerelési információk
A lengéscsillapító hibái, kopásának okai első és hátsó teleszkópoknál. Akciós árak Sachs, Monroe, Kayaba, Bilstein gátlókra valamint szerelési információk
Szélső kormány gömbfej rúdfej és belső rúdfej gömbfej axiálcsukló keresése autóalkatrész katalógusból. Kormányösszekötő gömbfej árak, hiba lehetőségei.
A lengőkar gömbfej talpas felépítése,árak és hibáinak leírása. Szilent hiba és árai valamint autótípus szerinti keresése
A kerékcsapágyak felépítése, működési elve valamint hiba jelenségek gyűjteménye
Az autót képzeletben osszuk 3 nagy szerkezeti elemre, karosszéria és szerelvényei, a motor és az erőátvitel elemei valamint a futómű elemei. Ebben a részben a futómű elmeivel fogunk foglalkozni. Itt kap helyet minden olyan alkatrész, amely segíti a járművet az úton tartani például lengéscsillapító lengőkar, talpas valamint azok az alkatrészek, amelyekkel iránymódosítást tudunk végezni. Ilyen elem a szélső rúdfej vagy az axiális csukló. És hogy hogyan működnek, ezek itt találhatóak.
A lengéscsillapító a futómű azon része, mely a rugózásban és az autó úttartásában játszik nagy szerepet. A működése sok ember számára nyilván egyértelmű, de felépítése mégis bonyolult. És hogy hány alkatrészből épül fel valamint milyen gyártó milyen innovációt vezetett be a lengéscsillapító mai formájához azt ebben a cikkben megtudhatja.
Az autó irányításában számtalan alkatrész játszik szerepet. Most a kormánymű végein lévő két alkatrészről fogunk beszélni, ez az axiális csukló és a kormány rúdfej. Azért nem lehet őket külön tárgyalni, mert minden hogyan összefonódnak, sőt sok esetben együtt is cserélik. Ha ennél az alkatrésznél csak 0,5 mm lógás is van, az már a kormánynál hatalmasnak érződik.
A futómű egyik leg fontosabb alkatrésze a lengőkar. Ennek kialakítása mindig az adott autó futómű rendszerétől függ. Az, hogy egy autóban hány lengőkar van, az is az autó kialakításától függ, de nyílván minél több lengőkar van egy autóban, annál függetlenebbek a kerekek, annál nagyobb lesz a komfort érzetünk. Persze a lengőkar is egy összetett alkatrész, mely mérnöki zsenialitással készül. Természetesen ez is tönkre mehet, hogy hogyan azt itt megtudhatjuk.
Ahhoz, hogy a jármű haladjon, gumiabroncsokra van szükség. Viszont, valahogy a kereket össze kell kötni a futóművel. Ez az alkatrész a kerékcsapágy. Kerékcsapágyból is több kivitelt ismerünk, kúpgörgős, hengergörgős, kétsoros golyós, vagy csak soros golyós csapágyakat. A kor előre haladásával a csapágyak felé növekedett a követelmény és már nem csak a kerék gurulását kellet biztosítania, hanem …. , a többi ebben a rövid kis ismertetőben megtalálható.