Autóalkatrész webáruház www.evoauto.hu

Miért vásároljak minőségi autóalkatrészt?


Ha autónk karbantartása során alkatrészcserére kerül a sor, sokan döntünk az olcsóbb, silányabb minőségű darabok mellett. Nem szabad azonban, hogy választásunkat kizárólag az ár befolyásolja. Ez hosszútávon sem a járműnek, sem pénztárcánknak nem jelent kifizetődő megoldást. 

Egy problémákkal küzdő autó esetén a javításkor felhasznált alkatrészek eredete legalább annyira fontos, mint a szerelésről gondoskodó szakember tudása és tapasztalata. Most megmutatjuk, miért érdemes némileg mélyebbre a zsebünkbe nyúlni abban az esetben, ha az gépkocsi karbantartása során alkatrészcsere szükségessége merül fel.

Hosszú távú befektetés

Az olcsóbb, gyengébb minőségű alkatrészek anyagi szempontból elsőre talán jó megoldásnak tűnhetnek, azonban nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy élettartamuk általában kevesebb, mint a minőségi, top gyártók darabjai. Előfordulhat, hogy évente akár többször is cserélnünk kell őket, míg egy minőségi alkatrész ezzel szemben több évig is hibátlanul funkcionálhat. Csere eseténráadásul nem csupán magának az alkatrésznek az árát, de a szervízköltségeket is figyelembe kell vennünk. Az olcsó alkatrészekkel éppen ezért hosszútávon nemhogy spórolnánk, de az esetek többségében még rá is fizetünk arra, hogy kizárólag anyagi szempontok alapján döntöttünk a vásárláskor.

Biztonságérzet és garancia

Az OE – val(OE Original Equipment) megegyező minőségű termékek közös jellemzője, hogy megvásárlásukkal ellenőrzött, garantált minőségű alkatrészt kapunk a kezünkbe. Mivel senki sem szeretné, ha autója menet közben hibásodna meg, és lerobbanna vagy balesetet okozna, érdemes arra koncentrálni, hogy minél megbízhatóbb alkatrészeket vásároljunk. Ezek az alkatrészek jóval nagyobb biztonságérzetet nyújtanak, mint a legtöbb olcsó, utángyártott alkatrész és nem csak a pszichénk által születik meg ez az „érzet” hanem a valóságban is jobban teljesítenek. Az sem elhanyagolható tényező, hogy használatuk esetén a járműre vonatkozó garanciális feltételek nem csorbulnak, a jótállási időszakban tehát használhatjuk ezeket az alkatrészeket. Lentebb összeszedtem azokat a gyártókat, amelyek kimagasló, a gyárival megegyező minőséget tudnak előállítani, mert gyakran Ők a gyári OE beszállítók is.

3 alkatrész gyártó van, 3 különböző státusszal. Az egyik gyárt valamit, vagy megveszik vagy nem! Jó ez így nem igaz, tény hogy nincs autógyári beszállítása, de a minőségre kell törekedjen, így még nem biztos, hogy kaksi amit gyárt. Második kiemeltebb pozíció, amikor már a dealer hálózatnak gyárt, de még nem a szalagra. Azaz a márkaszervíznek szállít, de még nem a gyárnak. A harmadik stáció, amikor a szalagra szállít közvetlen be a gyárba, és ez az abszolút minőség. Sok történet kering e témában, például a fékbetétek pont egy ilyen cucc. Az autó méretétől és a vezetési stílustól függően egy fékbetét gyakran 100,000 kilométer felett is teljesíthet egy új autóban, ha minden összeáll. Ha ugyanebbe az autóba veszünk egy fékbetétet a márkaszervizben, az már nem fog 100.000 kilométert elmenni, csak 60-80.000 körül. Maradva a fékbetétes témánál, a fékbetéteket szabványnak megfelelően kell gyártani, mert egyébként nem kap rá ECE minősítést, ami megfelel R90 szabványnak, de erről egyébként már eszmét futtattunk régebben.

Ám itt jön a csavar a dologban, hogy ha egy alkatrész gyártó azt mondja, hogy ő gyári beszállító, akkor a fentiek közül mind a kettőre gondolhat. Üzleti titokra és minden egyébre hivatkoznak, hogy ne mondják meg a frankót. Lehet csak egy bizonyos cikkszámú szűrőt szállít be a dealer hálózatnak, de lehet, hogy egy általa kifejlesztett olajszűrő család dolgozik, mondjuk a Fiatokban.

Azt kapjuk, amiért fizetünk

Sok esetben probléma lehet a gyenge minőségű, utángyártott alkatrészekkel, hogy nem megfelelően, vagy rosszabb esetben épphogy csak képesek betölteni eredeti funkciójukat. Ez leginkább az olyan alkatrészek esetében tűnik fel, mint a sárvédők, bizonyos műanyag alkatrészek, vagy a kényelmi kiegészítők, például kartámasz. Itt kísérletezhetünk utángyártott alkatrészekkel egyébként, mert töredéke a gyári, hiszen egy utángyártott sárvédő 10-15,000,- forint ezzel szemben egy gyári 80-100,000,- forint. Ezek a tartozékok sok esetben nem illeszkednek olyan pontosan a helyükre, mint a gyári darabok, ebbőladódóan pedig nem csupán könnyebben és hamarabb használódnak el, de akár balesetveszélyesek is lehetnek.

 
 
 
 

Autóalkatrészek széles választéka