A VW azt tervezi, hogy elhagyja a „Das Auto” szlogent, imázs újjáépítésének részeként!

Rányomja a bélyegét a Volkswagen márkára a dízel-kibocsátással kapcsolatos botrány, melynek a „Das Auto” globális reklám szlogen egyik első áldozata lehet.A már menesztett Martin Winterkorn vezetése alatt, 2007-ben bevezetett szlogen előnye az egyszerűség volt, egyszerű jelentésével, VW „Az Autó”. Azonban a német vezető autógyártó, alig várva egy megreformált vállalati kultúra bejelentését, a cég megpróbálja újból bemutatni, milyen alázatra képes.  A VW szóvivője szerint a "Das Auto" szlogen még nem teljesen halott, de azt mondta, hogy már nem kíséri a híres VW logót az elkövetkező reklámkampányban.  A VW logó alatt a „Volkswagen” felirat lesz mindösszesen. A cseréje nagyon radikális a VW részéről. Sok bírálat érte a VW a szlogen miatt, hiszen úgy festett mintha Volkswagen találta volna fel az autót. Ez az agresszió és arrogancia nem illik bele a mai helyzetbe. A vezetőség szerint alázatot kell mutatnia kifele és befele egyaránt.

Erre szükségük is van, hiszen az emissziós ügy kapcsán számtalan pofonba szaladtak bele, ami nagy PR baklövésnek számít pl.: novemberben felröppent a hír, hogy az AUDI 3.0 diesel motor is érintett az ügyben, melyet először tagadtak, majd 3 hét múlva beismerték az illegális szoftver jelenlétét.

Mint ismeretes VW csalt a motorvezérlő szoftverrel: statikus terhelésnél jól viselkedett hozta az EURO 5 szigorú környezet védelmi normákat, dinamikusan forgalomban használva azonban felnyomta a „kraftot” és 15-40 szeres káros anyag kibocsájtás túllépéssel „szennyezte-szennyezi” környezetünket. Ezt mára Volkswagen beismerte hozzátéve, hogy világviszonylatban mintegy 11 millió E189 diesel motorról beszélünk, Európában közel 8 millióról.

Még ma sem látjuk, hogy mire jut a Volkswagen ezzel a botránnyal, de PR szempontból jól állnak. Vannak országok ahol nőttek az eladások, de a meghatározó piacokon csökkent USA -25%, Anglia 20%(úgy hogy nőtt az angliai újautó értékesítés), Németország 2%.

A ”DieselGate”- nek köszönhetően a Toyota visszavette az első pozíciót világ szinten, az új autóértékesítésben a Volkswagentől. Az év első 9 honapjában a Toyotának 7,5 millió, míg a VW 7,43 millió gépjárművet sikerült értékesítenie.

A Volkswagen jól sáfárkodik a lehetőségivel mind kormányzati mind PR szinten, az autóik csak jobbak lettek ettől a botránytól, de a 2016 év lesz a vízválasztó számukra, hogy világviszonylatban merre megy majd a Volkswagen, le vagy fel!

Érintett gépkocsik: 1,2 diesel motor 1,4 diesel motor és 2,0 diesel motor

Audi A3 2009-> ; Audi A4 2009-> ; Audi A6 2011-2014 ; Audi A8 2010-2014

Seat Ibiza 2009-> ; Seat Toledo 2012->

Skoda Fabia II (2009-2014) ; Skoda Roomster (2009-2015) ; Skoda Rapid (2011-2015) ; Skoda Yeti (2009-2015) ; Skoda Octavia II (2009-2013) ; Skoda Superb II (2009-2015)

VW Caddy III ; Volkswagen Golf VI ; Volkswagen Jetta IV ; Volkswagen Passat 2009-től ; Volkswagen Passat CC ; Volkswagen Polo 2009-> ; Volkswagen Transporter  T5 2,0 D

Szerző: Sárközi Tamás

Forrás: Reuters, internet