Victor Reinz a tömítés specialista

Márka név: Victor Reinz

Származási Ország: Németország

Vásárlói Minőség Index: 10/10

Victor Reinz Szelepfedél tömítés, kipufogó sortömítés, szívósor tömítés, hengerfej tömítés, szelepszár szimmering tömítés, olajteknő tömítés, turbó tömítés, első és hátsó főtengely szimmering, vezérmű tengely szimmering, vízpumpa tömítés, tandempumpa tömítés, tömítő paszta
Szerintem, ha tömítésről beszélünk, az embereknek két márka jut eszébe azonnal. Az egyik az Elring, a másik pedig a már fentebb nevezett Victor Reniz. S hogy mit is lehet tudni erről a tömítésről honnan ered és ki a megalkotója, az hamarosan kiderül.

A Reinz tömítéseket egy bizonyos Hugo Reinz indította el 1920. December. 31.-n. A gazdaság ezekben az években mélyponton volt, mégis belekezdett egy nagy vállalkozásba. A nagyszámú repülő és motorgyárak igényeit kielégítve, tömítések gyártásába kezdett. Kezdetekben olaj-impregnált papír valamint azbeszt lemez Illetve gumi és azbeszt szálas lapokat használt.

 De miért is volt szükség ilyenekre? A gyártók rájöttek, hogy a motor és hajtás elemek összeillesztési pontjai között, akármilyen pontos is a megmunkálás, akkor is szükséges egy olyan anyag, ami a két összeillesztendő anyag anyagától eltérő, puhább és a minimális felületi egyenetlenségeket tömíti.

Csakhogy mivel ekkor még a gyárak javarészt kétkezi munkásokból állt, külön ember kellett illetve gép ahhoz, hogy ezeket a tömítéseket legyártsák. Erre nyújtott megoldás Reinz. Olyan jól sikerült a dolog, hogy folyamatos munkákat kapott így 1922-ben megnyitotta saját gyárát Berlin-Spendauban. Tudását mi sem bizonyította jobban, minthogy a nagy autógyárak is igényelték jelenlétét és tapasztalatát, sőt volt, hogy olyan zárt tesztekre hívták, amelyeket hét pecsétes titokként kellett kezelni.

Mégis a legnagyobb áttörést az eredményezte, hogy a motor gyártók elkezdtek nagyobb teljesítményű motorokat gyártani, amelyekben már a megszokott anyagból készült tömítések nem voltak megfelelőek, ezért Hugo Reinzhez fordultak, hogy hátha van valamilyen ötlete a felmerült problémára. Reinz pont ezekben az időkben kísérletezett egy újfajta tömítéssel, ami szorosan szőtt azbeszt fémtömítéseket eredményezett. Ezeket a tömítéseket nevezték elsőnek Reinz-Speciál tömítéseknek, és az 1929-es évektől folyamatos gyártásban készítették. Ez az egész a végére odáig fejlődött, hogy 1936-ra Európa szinte minden autóját, Reinz tömítéssel szerelték. Mivel konkurenciája nem igazán akadt, kereskedelmi tevékenységet másokra bízta, és ő a kutatásra és fejlesztésre helyezte a hangsúlyt.

A victor reintz egyesülése

És hogyan is lett ebből Viktor Reinz?


1993-ban a reinz cég csatlakozott a legnagyobb amerikai független autó és haszongépjármű alkatrész gyártó céghez a DANA Corporation-hoz. Az amerikai területen ekkor a legnagyobb tömítés gyártó a Viktor márka volt, Európában pedig a Reinz, ami hamarosan össze is olvasztottak, így kaptuk meg a ma ismert Victor Reinz márkát.

És a Jövő.

A Reinz az új évezred elején elsőként alkalmazta a tömítések terén a műanyagot és például új műanyag szelepfedeleket gyártott. Ezeket javarészt az Opellel közösen fejlesztették, bár az első darabok a Ford motorokon jelentek meg. S hogy mi a jövő, jelenleg olyan tömítéseket fejlesztenek, melyek hőmérséklet szenzorokat tartalmaznak és jelet adnak a motorvezérlőnek az aktuális hőmérsékletről, így is elősegítve a tökéletes hűtési folyamatot.

Reinz tömítések a versenypályán


Természetesen nem csak a hétköznapokban, hanem a versenypályán is taroltak azok a márkák melyekben Reinz tömítéseket alkalmaztak. A Mercedes híres ezüst nyilának győzelmén nem egyszer köszönték meg Reinznek, kiváló tömítéseket, és ez által a sikereket.

A II. világháború, mint minden más vállalatot így Reinz gyárát is megtépázta, sőt maga Reinz a háború utolsó évében sajnos halálos sebet szerzet. Mivel a Reinz gyárnak igen nagy volt a hírneve, viszonylag hamar felállt és újra termelésbe kezdett. Az 1980-as évektől az országok megtiltották az azbeszt használatát, mivel kimutatták annak káros hatását az emberekre. Ami érdekes az egészben, hogy a Reinz vállalat ügyes emberei 1981-ben előrukkoltak, olyan azbesztmentes tömítésekkel, ami tökéletesen megfelelt elődje helyett, így megint hatalmas előnyben volt a konkurenciájával szemben. Így az összes nagyobb márka, mint a Volkswagen, Mercedes Opel, Auto Union, mind az ő termékét alkalmazta.

Reinz a motorsportban

Miket is gyárt a Reinz?


A Reinz szinte minden tömítést gyárt, megemlítek párat a teljesség igénye nélkül: Hengerfejtömítés, szelepfedél tömítés, kipufogó sortömítés, szívósor tömítés, olajteknő tömítés, főtengely szimmering, vezérműtengely szimmering, szelep szár szimmering, kipufogó torok tömítés és persze a szilikon paszta, mely univerzális tömítés és ma már elég sok helyen szinte csak ezt használják.

Az pedig, hogy az életünk minden területén megjelenik a tömítés, arra ez a kis film a jó példa. Mindenütt ott vannak, amikor felkelünk és főzünk egy kávét, már akkor jelen vannak a tömítések, de persze lehetne még sorolni.

A reinz által kinált termékek