Bentley Bentayga bemutató

Bentley Bentayga luxus terepjáró rövid leírása és ismertetése. A lux Suv kategória első impozáns példánya

VW Ügy és az érintett autók

A VW csoport /Audi, Seat, Skoda, Volkswagen/ a káros anyag-kibocsájtással kapcsolatos botrány fejleményei és az érintett autók listája valamint esély latolgatás a jövővel kapcsolatban.

Kérdések, vélemények, tények. Hozzá szólsz?

Az autó rendszeres karbantartása fontos és nélkülözhetetlen feladat. Amennyiben egy elhanyagolt gépkocsi volánja mögé ülünk, nem csupán saját magunkat, de mások életét is veszélybe sodorhatjuk. A legtöbb meghibásodás okozta baleset és lerobbanás azonban némi odafigyeléssel és rutinszerű karbantartással megelőzhető. Most megmutatjuk, melyek autónk azon a területei és alkatrészei, melyekre leginkább érdemes odafigyelni, hogy elkerüljük a nagyobb problémákat.

Tovább>>

A balesetmentes vezetés egyik fő alapszabálya, hogy autónk műszaki szempontból mindig rendben legyen és kifogástalanul működjön. Az elhanyagolt gépkocsi ugyanis rengeteg nem kívánt probléma forrása lehet. Abban az esetben azonban, ha a hétköznapi rutinunk részévé tesszük a karbantartást, nagy az esély arra, hogy komolyabb balesetek is könnyedén elkerülhetővé válnak, és hosszú út esetén is nyugodtabban ülhetünk majd a volán mögé. Most mutatjuk, milyen bajok megelőzése lehetséges a rendszeres rutinvizsgálatok bevetésével.

Tovább>>

Sokunkban felmerült már a kérdés: mennyi az az alkoholmennyiség, aminek elfogyasztása után még biztonságosan és nyugodtan ülhetünk autóba és vezethetünk haza a hétvégi buliból vagy céges összejövetelről? A válasz rendkívül egyszerű, ugyanis hazánkban elegendő akár egyetlen korty szeszes ital elfogyasztása is ahhoz, hogy egy közúti ellenőrzés során komoly pénzbírságban részesüljünk. A bizonyos véralkoholszint feletti vezetés pedig már bűncselekménynek számít, és a borsos pénzbüntetés mellett jogosítványunk elvesztésével is együtt jár. 

Tovább>>

Ha autónk karbantartása során alkatrészcserére kerül a sor, sokan döntünk az olcsóbb, silányabb minőségű darabok mellett. Nem szabad azonban, hogy választásunkat kizárólag az ár befolyásolja. Ez hosszútávon sem a járműnek, sem pénztárcánknak nem jelent kifizetődő megoldást. Egy problémákkal küzdő autó esetén a javításkor felhasznált alkatrészek eredete legalább annyira fontos, mint a szerelésről gondoskodó szakember tudása és tapasztalata. Most megmutatjuk, miért érdemes némileg mélyebbre a zsebünkbe nyúlni abban az esetben, ha az gépkocsi karbantartása során alkatrészcsere szükségessége merül fel.

Tovább>>

Mekkora lehet az esélye annak, hogy az elkövetkező években az elektromos autók lenyomják a benzines és dízeles társaikat, és tömegtermékké váljanak? Egyelőre nagyon úgy tűnik, hogy olcsóbb fenntartani egy belső égésű motorral működő járművet, azonban reményeink szerint eljön az a kor, mikor ez a tendencia megváltozik, és a helyzet a visszájára fordul. Az elektromos elterjedésének jelenleg három fő akadálya van. Az egyik, hogy az akkumulátorok feltöltése egy tankolással ellentétben túlzottan sok időt vesz igénybe.  A másik, hogy ...  

Tovább>>

A dízelmotoros autók hazánkban pár éve élték virágkorukat. Akkor kis fogyasztásukra, az alacsony szén-dioxid-kibocsájtásukra és a kiváló teljesítményükre fókuszált ígéretekkel ezek a konstrukciók kiváló piacra tettek szert, és sokan váltottak benzinmotoros gépjárművekről dízelre. Azonban idővel kiderült, hogy a hangzatos ígéretek leginkább csak tesztkörülmények közt működnek. A dízelmotoros autók valóban kevesebbet fogyasztanak benzines társaiknál, ellenben zajosabbak, kisebb a fordulatszám-tartományuk, a fenntartási költségük pedig egy nagyobb mechanikai probléma esetén az egekig is képes lehet megugrani. Ráadásul a magas nitrogén oxid-kibocsátásuk is legalább annyira káros, mint a belső égésű motorok esetében a szén-dioxid. 

Tovább>>

Egy ügyfelünk emailes segítséget kért azzal kapcsolatban, hogy az autójához szeretne egy vízpumpát, de már sajnos fél a rendeléstől, mivel más autósboltoknál többszöri egyeztetésre sem sikerült azt megkeresni, ami az autóba jó lenne. Annyit érdemes tudni erről a járműről, hogy egy Mitsubishi Eclipse Coupe 2000 évjárattal 2400ccm mocival, ami a csavar az egészben, hogy amerikai gyártású /Puerto Rico/, tehát biztos, hogy valamiben nem fog egyezni európai társaival szemben. Egy biztos, nem egy nagy darabszámú autóról van szó. 

Tovább>>

A VAG csoport a világ egyik legnagyobb autógyártó vállalata (most éppen az), természetesen igen komoly alkatrész ellátottsággal is büszkélkedhet. De mi a helyzet az utángyártott alkatrészekkel? Aki VW tulajdonos az nyílván érti, mire gondolok. Tegyük fel bemegyek az autós boltba és kérek az Audi A4-re egy első fékbetétet, a boltos csak vakarja a fejét, hogy ugyan a 3 féléből melyiket adja oda. Jobb esetben, ha van mintánk összehasonlítja a kolléga és már vihetjük is, rosszabb esetben egy szatyornyi betétet ad és mehetünk a szakihoz. 

Tovább>>

Autónk komplex szerkezet, ami rengeteg odafigyelést és ápolást igényel. Ha szeretnénk igazán jó gépjármű-tulajdonosok lenni, kívül-belül ismernünk kell saját kocsinkat, és tisztában kell lennünk annak igényeivel. A motorolaj az autó lelkének egy rendkívül fontos alkotóeleme. Rendszeres cseréje nem csupán ajánlott, de a végzetes problémák elkerülése érdekében a jó autótulajdonos kötelező feladata is.

Tovább>>

A kötelező felelősségbiztosítás, mint ahogyan neve is mutatja, nem önkéntes biztosítási forma, mellyel minden gépjármű-tulajdonosnak rendelkeznie kell. Kötelező biztosítás nélkül személyautó, teherautó, motor, de még csak utánfutó vagy lakókocsi sem kerülhet közúti forgalomba. A biztosítás alapvető célja, hogy a biztosító megtérítse az általunk okozott, esetleges anyagi károkat. Ha nem rendelkezünk kötelező biztosítással, nem csupán súlyos bírságban részesülhetünk, de az általunk okozott balesetekért is vállalnunk kell a teljes anyagi felelősséget. 

Tovább>>

Számomra elégé elgondolkodtató az, hogy mit nevezünk környezet kímélőnek. Manapság mindenhonnan az folyik, hogy milyen környezetkímélő és természetbarát, na meg csendes. Az utóbbival nincs is mit vitatkozni, de a többi igen is sántít. Gondoljunk bele, ha az elektromos autókat katalógusokban nézzük, akkor láthatjuk, hogy típustól és gyártótól függően, ja és persze felszereltségtől is függően, hogy mennyit fogyaszt a kicsike kb. 12,5 kwh-17 kwh / 100km. Nyílván ezt a hazai áramdíjak mellett olcsóbb, mintha benzines vagy diesel társával tennénk meg ugyan azt a távot (5-10 l között, felszereltségtől függően). Töltéskor, ugyan úgy mint az elektromos berendezéseknél, itt is van hő veszteség, tehát valamennyivel több áram kell a feltöltéshez, mint a amit elhasználtunk, de ezt a 

444.hu elemzői részletesebben kielemezték. Tovább>>

 Mindenki szeretné, ha járművének havi fenntartási költségeinspórolhatna. Ennek kivitelezéséül a legkézenfekvőbb megoldásnak az üzemanyagköltség visszafogása tűnik. De hogyan oldhatnánk meg, hogy járművünk kevesebbet fogyasszon? Most mutatunk négy olyan tippet, melyek kipróbálásával hatékonyan csökkenthető autónk üzemanyag fogyasztása, és garantált, hogy kevesebbet kell majd benzinre költenünk! 

Tovább>>

Az autógyárak próbálnak folyamatosan lépést tartani a korral. Állandó innovációval és megújulással igyekeznek eleget tenni a modern idők által támasztott, egyre nagyobb elvárásoknak. Egy gépkocsi teljesítménye mellett ma már nem csak az számít, hogy gazdaságos legyen, egyre inkább törekedünk a környezetbarát megoldások használatára is. 

Tovább>>